ADRES
Radonweg 5 (3542 AN) Utrecht
ALGEMEEN
In het bedrijfsverzamelgebouw 'Silverpoint' gelegen aan de Radonweg te Utrecht op industrieterrein Lage weide is deze multifunctionele bedrijfsruimte beschikbaar.
De ruimte is totaal groot circa 436,5 m² bedrijfs- en kantoorruimte en heeft 3 toegewezen parkeerplaatsen direct voor het object. De ruimte is voorzien van eigen voorzieningen.
In het complex zijn op dit moment diverse huurders gevestigd zoals Kunst.nl, Mobilaris, Stella Fietsen en Rever Interieurprojecten B.V.
LIGGING EN BEREIKBAARHEID
Met eigen vervoer
Het complex is zeer goed bereikbaar vanaf de Rijksweg A2 (Amsterdam-Maastricht) en de N230 (Zuilense ring). Daarnaast zijn door de centrale ligging van Utrecht de Rijkswegen A12, A27 en A28 binnen enkele minuten te bereiken.
Het openbaar vervoer
Met het openbaar vervoer is Silverpoint goed te bereiken; buslijnen 37 en 38 stoppen nabij het object. Het openbaar vervoer geeft aansluiting op NS Station Maarssen, CS Utrecht alsmede op NS Station Leidsche Rijn.
OPPERVLAKTE
Totaal circa 436,5 m² v.v.o., onderverdeeld als volgt:
• circa 285 m² bedrijfsruimte begane grond
• circa 56 m² kantoorruimte begane grond
• circa 95,5 m² kantoorruimte 1e verdieping.
Metrage conform NEN2580 meetrapport. De Meetinstructie is gebaseerd op de NEN2580. De Meetinstructie is bedoeld om een meer eenduidige manier van meten toe te passen voor het geven van een indicatie van de gebruiksoppervlakte. De Meetinstructie sluit verschillen in meetuitkomsten niet volledig uit, door bijvoorbeeld interpretatieverschillen, afrondingen of beperkingen bij het uitvoeren van de meting.
OPLEVERINGSNIVEAU
Het object wordt in de huidige staat opgeleverd inclusief o.a.:
• kantoor begane grond v.v. pantryblok met spoelbak en koelkast;
• vrije hoogte bedrijfshal circa 7 meter;
• monolithisch afgewerkte betonvloer, vloerbelasting circa 2.500 kg/m²;
• wateraansluiting in bedrijfshal;
• krachtstroom 3 x 25 ampère;
• huidige Tl verlichtingsarmaturen;
• heater in bedrijfshal;
• lichtstraat;
• elektrische overheaddeur (4 bx 4,25 h);
• loopdeur;
• nooduitgang verlichting;
• dubbel toilet met voorportaal en fontein;
• CV installatie v.v. radiatoren in kantoor;
• gedeeltelijk te openen ramen;
• brandblusmiddelen;
• mechanische ventilatie;
• eigen meterkast met aansluitingen op water, elektra,
• gas en telefonie;
• deels v.v. airconditioning*;
• huidige vloerbedekking*;
• kabelgoten v.v. elektra- en databekabeling*;
• reclamebord aan gevel;
• buitenverlichting bij overheaddeur.
Voor onderdelen voorzien van een * geldt dat deze eenmalig ter beschikking worden gesteld.
Eventueel onderhoud, inwerkingstelling en/of vervanging is voor rekening en risico huurder.
PARKEREN
Bij het gehuurde behoren 3 parkeerplaatsen direct voor het object gelegen. Het is mogelijk extra parkeerplaatsen te huren op het parkeerdek à € 750,- per parkeerplaats per jaar te vermeerderen met BTW.
ENERGIELABEL
A+ label, geldig tot en met 14-11-2032.
GEBRUIKERSMOGELIJKHEDEN
Conform bestemmingsplan “Lage Weide” is de bestemming van 'Bedrijventerrein', met functieaanduidingen “bedrijf tot en met categorie 4.1”, specifieke vorm van bedrijventerrein -
kantoor- en bedrijfsverzamelgebouw en gebiedsaanduiding “wetgevingszone – afwijkingsgebied 1”
De voor 'Bedrijventerrein' aangewezen gronden zijn bestemd voor:
• Bedrijven tot en met categorie 4.1. van de bijbehorende 'Staat van bedrijfsactiviteiten'.
• Webwinkels
Burgemeester en wethouders kunnen door middel van het verlenen van een omgevingsvergunning afwijken van het ten behoeve van het vestigen van detailhandel in volumineuze goederen, al dan niet als nevenactiviteit, ter plaatse van de aanduiding 'wetgevingszone - afwijkingsgebied- 1', mits:
• wordt voorzien in voldoende parkeergelegenheid zoals bedoeld in artikel 22;
• de functie niet leidt tot een nadelige beïnvloeding van de normale afwikkeling van verkeer;
• de detailhandel past binnen de volgende branches:
- detailhandel in auto's, motoren, boten, caravans,
- tenten en kampeerartikelen;
- detailhandel in auto- en motormaterialen;
- detailhandel in keukens, badkamers, sanitair en
- tegels;
- detailhandel in volumineuze artikelen zoals
- zonwering, tuinhuisjes, buitenspeeltoestellen,
- zwembaden, tuinbeelden, haarden, grafzerken,
- paardentrailers, aanhangwagens etc.;
• brand- en explosiegevaarlijke stoffen, grove bouwmaterialen, landbouwwerktuigen;
• de gezamenlijke verkoopvloeroppervlakte van alle –de bestaande en de met deze ontheffing toegestanevestigingen van detailhandel in volumineuze goederen in het plangebied niet meer dan 17.000 m² bedraagt, waarbinnen de gezamenlijke verkoopvloeroppervlakte van alle vestigingen van detailhandel in keukens, badkamers, sanitair en tegels niet meer dan 7.000 m²
mag bedragen.
(Een dergelijke procedure neemt circa 3 maanden in beslag).
HUURPRIJS
€ 40.000,-- per jaar te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting, per maand vooruit te voldoen.
SERVICEKOSTEN
€ 750,- per maand te vermeerderen met BTW als verrekenbaar voorschot voor de navolgende leveringen en diensten:
• onderhoud technische installaties;
• onderhoud bliksem beveiligingsinstallatie;
• onderhoud overheaddeur;
• voorschot stadsverwarming;
• voorschot elektra;
• verzekeringen ramen;
• onderhoud buitenterrein en groenvoorziening;
• inspectie en onderhoud dakbedekking;
• 5% administratiekosten.
KOSTEN NUTSBEDRIJVEN
T.b.v. water rechtstreeks door huurder te voldoen aan desbetreffende nutsbedrijven.
ONDERMAAT/OVERMAAT
Indien de opgegeven grootte (ondermaat/overmaat) van de onroerende zaak niet juist is, ontleent geen van partijen daaraan rechten.
HUURTERMIJN
5 (vijf) jaar met een verlengingsperiode van 5 (vijf) jaar. Kortere huurperioden zijn bespreekbaar.
OPZEGTERMIJN
Uiterlijk 12 (twaalf) maanden voor het aflopen van een huurtermijn.
HUURPRIJSINDEXERING
Jaarlijks, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-Alle Huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS), met een minimum van 3%.
ZEKERHEIDSSTELLING
Bankgarantie of waarborgsom ter grootte van een kwartaalverplichting huur plus servicekosten en de over het totaal verschuldigde BTW.
AANVAARDING
Vanaf 1 september 2023.
B.T.W.
Uitgangspunt is BTW-belaste verhuur. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, zal er van rechtswege sprake zijn van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane nadeel volledig wordt gecompenseerd.
HUUROVEREENKOMST
Gebaseerd op het model huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, zoals is vastgesteld door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) in 2015. Van deze overeenkomst maken deel uit de bijhorende “Algemene bepalingen huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230A BW”.